Saturday, November 24, 2007

N.A.F.A. アメリカ全国鷹狩大会

Every year over the week of Thanksgiving the North American Falconers Association (N.A.F.A.) holds a national meet where falconers from all over the nation get together to socialize, listen to speakers, tell stories, and HUNT! This year the meet was held in Alamosa, Colorado, a short 3 hour drive from my apartment. Unfortunately, my family wanted me back in Utah for turkey day so I could only stay a few days but the following are some pics from the meet:

毎年11月の第3週にアメリカ全国鷹狩協会(N.A.F.A.)が大きいな鷹狩大会を開きます。今年はコロラド州に行われました!鷹匠が全国から集まって,話し合ったりして,狩に行きます。今回の大会は私のアパートからただの3時間なので行ってきました。残念ながら二日間しかいられなかったけどいった間の写真がしたにあります。ご覧ください:



This is the weathering yard...as you can see, there were lots of birds!!
皆の鷹。百羽以上いたかな。




The first day out I hooked up with some falconers from Minnesota that were gracious enough to let me tag along. This gentleman had this 3rd year female coopers but unfortunately wasn't flying her that day. We had a good number of people with us and ended up flying 8 or 9 Harris hawks together. We had a few good slips but only ended up with one white-tailed jack in the bag for our efforts.

最初の日ミンナソータ州からの鷹匠と一緒に狩に出かけました。この人は3年目のクーパを持っていましたけどこの日に飛ばさなかった。結局ハリス7か8羽ぐらいを一緒に飛ばして,何回追いかけたけどウサギ一匹しか捕りませんでした。



Even though we only got one jack the scenery was beautiful!

一匹だけだったけど周りの形式はすごく綺麗でした。


The second day, and my last, I went out with a friend from the Internet to fly his male golden eagle.
二日目は友達と彼のイヌワシ♂と一緒に出かけました。


We had a few good flights but only ended up managing to catch a rat. You'd expect more from such a vicious bird. Look at the fear in those kids eyes!
今回も何回か追いかけたけど結局ネズミしか捕れなかった。享年の4月に捕まえた野生のイヌワシだったのに今子供が触れるほど人間になれています。



I really wanted to stay the whole week but my 104 year old great grandma wanted to meet my son so off we went to Utah. There's always next year...
もっといたかったけど104歳のひおばあちゃんが僕の息子を会いたかったので二日目の後ユタ州に行ってきました。また来年行きたいと思います。日本の皆是非来てください!

No comments: