Monday, September 17, 2007

Apprentice Seminar 初級鷹匠講座

On Saturday I headed down to Colorado Springs to attend an apprentice seminar put on by the Colorado Hawking Club. The seminar covered Colorado regs, field identification, trapping, suggestions for success in the first 2 years, and a coping demonstration...The coping demonstration is the only thing I got pics of!

I went mainly for the networking, I wanted to meet some more local falconers and talk to the President of the club about getting my license here. He says he'll vouch for my experience as far as an upgrade to general but there's really no way around the 6 month residency thing. I think I'm pretty much sunk as far as getting my own bird this season goes. It'll be a watch and learn kinda year, and let's be honest, it could be worse.

土曜日コロラド州の鷹狩倶楽部が初級鷹匠講座を開きました。コロラド州の法律,トラピング,初級鷹匠へのアドバイスなどをテーマにして3時間ほど話しました。最後に24歳のレードテールの口をきれいにしました(上の写真)。 トラピングの時期が9月5日から始めましたので2日前に捕まえたレードテールもいました。すごくうらやましい!倶楽部の会長に話したら中級レベルで始められるようにしてくれると言ってくれましたが6ヶ月以上コロラド州に住まないとどうせ免許が取れないと言っていたので今年はやっぱり無理です。残念!春から雛を捕って頑張ろうと思っています。それまでに他の鷹匠に頼って狩を見学します。

No comments: